Hoofd- en bijzaken statistiek 1

Niet elk deel van de cursus is even relevant. Hieronder staat per hoofdstuk aangegeven hoe relevant het is met het oog op het examen.

  • ▱▱▱ 0.1 Objectieven
  • ▰▰▱ 0.2 Verzamelingenleer
    • Gegarandeerd één examenvraag over dit kleine stukje leerstof.
    • Verder niet erg relevant.
  • ▰▱▱ I.0 Conceptueel kader
  • ▰▰▰ I.1 Beschrijvende statistiek, univariaat
  • ▰▰▰ I.2 Beschrijvende statistiek, bivariaat
    • Optimale voorspelling is één van de favoriete onderwerpen van de prof.
  • ▰▰▱ I.3 Beschrijvende statistiek, multivariaat
  • ▰▱▱ II.0.1 Populatie en steekproef
  • ▰▱▱ II.0.2 Toevalsexperiment
  • ▰▱▱ II.0.3 Uitkomsten
    • Theoretisch gegoochel met is slechts achtergrondinfo.
  • ▰▱▱ II.0.4 Toevalsvariabelen
  • ▰▱▱ II.0.5 Gebeurtenis
  • ▰▰▱ II.0.6 Kansrekenen en combinatoriek
    • Gegarandeerd een tweetal examenvragen.
    • Eenvoudigere toepassingen in andere vragen.
  • ▰▱▱ II.0.7 Populatiekarakteristieken
  • ▰▰▰ II.1 Inductieve statistiek, univariaat
    • Het deel over Riemannsommen met op blz. 152-154 (tot halverwege de pagina) en 158-160 is minder relevant.
  • ▰▰▰ II.2 Inductieve statistiek, bivariaat
  • ▰▰▱ II.3 Steekproef-populatie
    • Voorproefje van statistiek 2 met veel irrelevante theoretische achtergrond.
    • Essentie: definitie en eigenschappen van en concept iid.
  • ▰▱▱ A1 Grieks alfabet
  • ▰▱▱ A2 Termen en symbolen
    • Herhaling, niets nieuw.
  • ▰▱▱ A3 Datasets
  • ▰▰▰ A4 Sommatieteken
    • Dit heb je nodig voor de bewijzen op het examen.
  • ▰▰▰ A5 Rekenmachine
    • Vlot werken met je rekentoestel is een vaardigheid die je moet trainen tot je dit snel en bijna blindelings kan.
  • ▰▰▰ A6 Notatie en afronding
  • ▱▱▱ A7 Rijen en reeksen
  • ▰▰▰ A8 Voorbeeldexamen
  • ▰▰▰ A9 Uitkomsten